Sunday, June 8, 2008

Rakyat berhak ikuti sepenuhnya perbahasan di parlimen

Pasir Puteh, 5 Jun – Orang ramai berhak untuk mengikuti sepenuhnya persidangan perlimen bagi membolehkan mereka mendapat kefahaman tentang kesan dasar dan tindakan pihak kerajaan terhadap kehidupan harian.

Demikian ulasan ahli parlimen Pasir Puteh, Ustaz Muhammad Husain berhubung tindakan kementerian penerangan yang hanya menyiarkan hanya sebahagian persidangan berkenaan secara langsung baru-baru ini.

"Rakyat tidak dapat memahami situasi sebenar tanpa siaran penuh kerana kebanyakan isu-isu penting muncul selepas sesi soal jawab yang selalunya dimonopoli jawapan menteri," kata beliau di majlis solat hajat permulaaan operasi Pejabat Urusan Ahli Parlimen Pasir Puteh berhampiran SMK Tok Janggut baru-baru.

Bangunan dua tingkat itu dalam fasa persiapan terakhir dan dijangka akan dirasmikan sedikit masa lagi.

Pada majlis berkenaan beliau banyak berkongsi maklumat dan pengalaman beliau berkenaan isu-isu yang diperdebatkan semasa sidang parlimen pusingan pertama tempoh hari.

Beliau yang mesra dengan panggilan ustaz mat juga menggalakkan penduduk untuk mengikuti perkembangan semasa sesi perbahasan kerana ini akan menggalakkan percambahan minda untuk pembangunan masyarakat.

No comments: