Saturday, January 12, 2008

Pelajar Islam Kelantan akan terus tuntut keadilan

Kota Bharu, 11 Jan: Masyarakat Kelantan yang terdiri dari ibu bapa dan pelajar sekolah agama akan terus menuntut keadilan berkaitan bantuan per kapita yang dinafikan kerajaan pusat kata ADUN Tanjong Mas, Puan Rohani Ibrahim.

"Kita tidak akan berhenti dari menuntut hak kita," ujar beliau ketika berucap di majlis penutup minggu suaikenal di Maahad Pengajian Islam di Jalan Bayam pagi ini.

Beliau bagaimanapun melahirkan kesyukuran kerana tahun ini sambutan untuk menghantar pelajar ke sekolah agama di Kelantan melonjak dengan drastik.

"Kita berterima kasih kerana ibu bapa terus memilih sekolah agama sebagai tempat belajar ana-anak mereka walaupun pelbagai dakyah dilakukan untuk memburuk-burukkan sekolah agama di Kelantan," katanya.

Meskipun ibu bapa tahu bahawa sekolah agama tidak mempunyai kelengkapan canggih tetapi mereka tetap membuat pilihan bijak demi menyelamatkan depan anak-anak masing-masing.

Kita tahu ada pihak yang cuba memburuk-burukkan sekolah agama di Kelantan dengan memberi gambaran buruk.

Kita bersyukur kerana ibu bapa tidak termakan dakyah ini kerana kita telah mencipta rekod luarbiasa sejak berpuluh tahun.

"Dalam keadaan kita ditekan dengan pelbagai sekatan dan dakyah negatif pelajar kita adalah antara yang paling cemerlang dari segi akademik dan pembinaan sahsiah diri," jelas beliau.

No comments: